Отворен нови мост у Мостару

Нови мост, распонске конструкције од 130 метара, требао је имати четири[нбсп]саобраћајне траке, но данас, десет година након повезивање двију обала, су пуштене за[нбсп]саобраћај само двије.

''Унаточ свему смо свладали све потешкоће те данас поносно стојимо на овом мјесту'', рекао је током церемоније отварања новог моста у Мостару градоначелник Мостара Љубо Бешлић.

''Част и задовољство је што могу с вама подијелити радост довршетка пројекта за наш град. Ријеч је о пројекту које смо с нестрпљењем чекали јер идеја и планови за изградњу у овом случају нису увијек ишли у заданом смјеру због различитих потешкоћа'', рекао је Бешлић те истакнуо како ће изградња допринијети бољем[нбсп]саобраћају и растеретити средиште града. ''Вјерујем да ће до изградње јужне заобилазнице ово постати магистралини пут'', рекао је Бешлић.

Шеф службе за градњу инфраструктурних објеката Града Мостар Емир Нуспахић је рекао како је у изградњу моста, заједно с трошковима експропријације, уложено око 15,3 милијона марака, од чега је Влада ФБиХ из средстава наплаћених од издавања ГСМ лиценце осигурала 11 милијона, а Град Мостар 4,3 милијона марака. ''Вриједност самог моста износи око 9,5 милијона марака од чега је Влада ФБиХ осигурала 80 посто, а Град Мостар 20 посто'', истакнуо је Нуспахић. Појаснио је како се мост састоји од двије цјелино и то: распонске конструкције укупне дужине 130 м и тзв. приступног дијела моста дужине 60 м што даје укупну дужину моста од 190 м. Ширина моста је 20,10 м, са четири[нбсп]саобраћајне траке ширине 3,55 м (двије траке од 7,10 м и разђелни појас 1,20 м) и двије пјешачке стазе ширине 2,10м. Висина моста је око 15 м. Нуспахић је изразио наду у то како ће се новосаграђеном[нбсп]саобраћајницом бар мало олакшати одвијање[нбсп]саобраћаја у граду. За сада су у функцију двије траке, јер тренутно нема новца за довршетак градње прикључних цеста у пуном профилу.

Изасланик федералног министра[нбсп]саобраћаја Ренато Шкробо казао је како је овај мост један од главних инфраструктурних пројеката јер изградњом овог моста далеко надвисује значење једног објекта који спаја двије стране једног града. ''Изградњом овог моста омогућава се посве нови цестовни правац из Мостара у смјеру Сарајева и обратно. Истовремено се значајно смањује цестовно оптерећење на Царинском мосту и приступним саобраћајницама'', истакнуо је Шкробо.

Мост се почео градити још 2008. године и требао је бити у функцији у[нбсп]августу 2009. године. Како до тога није дошло, потпис на завршне радове стављен је крајем[нбсп]септембра 2016. године и тада су радови требали трајати (само) 90 дана. Мост је коштао 9.5 милијона КМ, а први пут је пројектиран још 1973. године.

У својим пригодним говорима сва тројица говорника су истакнула како су домаће трвртке изводиле радове на пројекту истакнувши  како и твртка Херинг и ХП Инвестинг, такођер, данас има разлога за славље.
 Ово је први потпуно нови мост преко Неретве у Мостару и околици који је изграђен у протекле 23 године, након што је реконструирано и изграђено једанаест у рату срушених мостова.
 Мост се почео градити 2008. године, а завршетак радова био је најављен за коловоз 2009. године. Но, због проблема с експропријацијом земљишта и финанцирањем грађевинских радова мост је отворен тек десет година касније.
 Данашњем свечаном отварању новоизграђеног моста назочили су и представници херцеговачко-неретванске Скупштине, Владе, политичких странака, представници Цеста Федерације БиХ и други. У свечаном програму суђеловале су Мостарске мажореткиње те Лимена глазба Мостар.

Иди назад