Otvoren novi most u Mostaru

Novi most, rasponske konstrukcije od 130 metara, trebao je imati četiri saobraćajne trake, no danas, deset godina nakon povezivanje dviju obala, su puštene za saobraćaj samo dvije.

''Unatoč svemu smo svladali sve poteškoće te danas ponosno stojimo na ovom mjestu'', rekao je tokom ceremonije otvaranja novog mosta u Mostaru gradonačelnik Mostara Ljubo Bešlić.

''Čast i zadovoljstvo je što mogu s vama podijeliti radost dovršetka projekta za naš grad. Riječ je o projektu koje smo s nestrpljenjem čekali jer ideja i planovi za izgradnju u ovom slučaju nisu uvijek išli u zadanom smjeru zbog različitih poteškoća'', rekao je Bešlić te istaknuo kako će izgradnja doprinijeti boljem saobraćaju i rasteretiti središte grada. ''Vjerujem da će do izgradnje južne zaobilaznice ovo postati magistralini put'', rekao je Bešlić.

Šef službe za gradnju infrastrukturnih objekata Grada Mostar Emir Nuspahić je rekao kako je u izgradnju mosta, zajedno s troškovima eksproprijacije, uloženo oko 15,3 milijona maraka, od čega je Vlada FBiH iz sredstava naplaćenih od izdavanja GSM licence osigurala 11 milijona, a Grad Mostar 4,3 milijona maraka. ''Vrijednost samog mosta iznosi oko 9,5 milijona maraka od čega je Vlada FBiH osigurala 80 posto, a Grad Mostar 20 posto'', istaknuo je Nuspahić. Pojasnio je kako se most sastoji od dvije cjelino i to: rasponske konstrukcije ukupne dužine 130 m i tzv. pristupnog dijela mosta dužine 60 m što daje ukupnu dužinu mosta od 190 m. Širina mosta je 20,10 m, sa četiri saobraćajne trake širine 3,55 m (dvije trake od 7,10 m i razdjelni pojas 1,20 m) i dvije pješačke staze širine 2,10m. Visina mosta je oko 15 m. Nuspahić je izrazio nadu u to kako će se novosagrađenom saobraćajnicom bar malo olakšati odvijanje saobraćaja u gradu. Za sada su u funkciju dvije trake, jer trenutno nema novca za dovršetak gradnje priključnih cesta u punom profilu.

Izaslanik federalnog ministra saobraćaja Renato Škrobo kazao je kako je ovaj most jedan od glavnih infrastrukturnih projekata jer izgradnjom ovog mosta daleko nadvisuje značenje jednog objekta koji spaja dvije strane jednog grada. ''Izgradnjom ovog mosta omogućava se posve novi cestovni pravac iz Mostara u smjeru Sarajeva i obratno. Istovremeno se značajno smanjuje cestovno opterećenje na Carinskom mostu i pristupnim saobraćajnicama'', istaknuo je Škrobo.

Most se počeo graditi još 2008. godine i trebao je biti u funkciji u avgustu 2009. godine. Kako do toga nije došlo, potpis na završne radove stavljen je krajem septembra 2016. godine i tada su radovi trebali trajati (samo) 90 dana. Most je koštao 9.5 milijona KM, a prvi put je projektiran još 1973. godine.

U svojim prigodnim govorima sva trojica govornika su istaknula kako su domaće trvrtke izvodile radove na projektu istaknuvši kako i tvrtka Hering i HP Investing, također, danas ima razloga za slavlje.

Ovo je prvi potpuno novi most preko Neretve u Mostaru i okolici koji je izgrađen u protekle 23 godine, nakon što je rekonstruirano i izgrađeno jedanaest u ratu srušenih mostova.

Most se počeo graditi 2008. godine, a završetak radova bio je najavljen za kolovoz 2009. godine. No, zbog problema s eksproprijacijom zemljišta i financiranjem građevinskih radova most je otvoren tek deset godina kasnije.

Današnjem svečanom otvaranju novoizgrađenog mosta nazočili su i predstavnici hercegovačko-neretvanske Skupštine, Vlade, političkih stranaka, predstavnici Cesta Federacije BiH i drugi. U svečanom programu sudjelovale su Mostarske mažoretkinje te Limena glazba Mostar.

Nazad