Mo Parking kreće s prodajom mjesečnih i godišnjih karata 10. siječnja, a 7. veljače kreće kontrola parkinga na terenu, izjavio je u srijedu u Mostaru direktor Mo Parkinga Ivan Barbarić.
Kazao je kako će se karte prodavati u prostorijama Mo Parkinga na adresi Bulevar narodne revolucije, i to radnim danim od 10 do 18 sati i subotom od 9 do 15 sati.
Prilikom prve kupovine parking karte vlasnik automobila morat će doći u prostorije kako bi se uzeli potrebni podaci, a kasnije će se preko mobilne aplikacije i web stranice moći produžavati valjanost karte.
U razdoblju od 10. siječnja do 7. veljače građani će moći vidjeti kontrolore koji će obilaziti parkinge po gradu i mogu im prići i upitati ih za bilo kakve informacije, kazao je Barabrić.
Također, građani se za sve informacije mogu obratiti u središnjicu društva i na telefon 036 55 88 99.
Što se tiče cijene parking karte za I. zonu cijena satne karte iznosi 1,5 KM, a za II. zonu 1 KM. Cijena dnevne karte iznosi 20 KM odnosno 15 KM po zonama, cijena mjesečne karte za I. zonu je 25 KM, a za II. zonu 15 KM. Vlasnici automobila koji žive izvan zone naplate mogu kupiti kartu za II. zonu po cijeni od 40 KM, a uposlenici po cijeni od 30 KM, pojasnio je Barbarić.
Kada se govori o načinu plaćanja, Barbarić je naveo kako će sve opcije plaćanja biti ponuđene građanima.
- Dakle, imamo već poznate parkomate na ulicama za opciju s kovanicama, SMS plaćanje, a također parking će biti moguće platiti preko mobilne aplikacije – kazao je Barbarić.
Za one koji ne budu plaćali parking predviđene su kazne.
- Kontrolori kontroliraju automobile pomoću registarskih oznaka, a u slučaju da bilo tko nije platio kartu za zonu u kojoj je parkiran automobil slijedi plaćanje dnevne parking karte. Građani imaju rok od 8 dana da plate dnevnu parking kartu, a u slučaju da to ne učine pokreće se prekršajni postupak – istaknuo je Barbarić.
Pojasnio je kako stanovnicima I. zone parking karta vrijedi i za I. I za II. zonu, a svi ostali stanovnici Mostara kupuju kartu za II. zonu.
- Namjera nam je bila rasteretiti uži centar grada gdje su najvažnije institucije, gdje se kreće izniman broj auta i gdje se stvaraju gužve u prometovanju. Smanjivanjem broja zona omogućili smo svim građanima, koji su prije bili dio III. zone, da kroz II. zonu praktički mogu parkirati na 85 posto mjesta - kazao je Barbarić.
Naplata parkiranja za sada će se obavljati na oko 1.200 uličnih parkirališnih mjesta, a po riječima mostarskog gradonačelnika Marija Kordića, gradske vlasti uskoro će se pozabaviti uvođenjem reda na parkiralištima stambenih zgrada.
- Činjenica je da je dosta kvartovskih parkinga na ovaj ili na onaj način uzurpirano ilegalnom izgradnjom garaža, objekata, kafića i postavljanjem rampi da se ne može netko drugi tu parkirati. Imamo kaos i zato mi je važno da krenemo svi zajedno u ovu priču kako bismo napravili reda u mirujućem prometu u Mostaru – kazao je Kordić.
Dodao je kako stanovnici Mostara početak naplate parkiranja ne trebaju shvatiti kao kaznu ili nekakav namet, već kao pokušaj uvođenja reda u toj oblasti.
- Jako mi je bitna potpora građana jer samo tako možemo uvesti reda. Očekujem da u sljedećih par mjeseci izgledamo kao normalan, europski, civiliziran grad – poručio je gradonačelnik Kordić. (F)